pondělí 27. června 2016

Bába Motyka - Marko Hautula

Bába Motyka - Marko Hautula
Nakladatel: Knižní klub
Pořadí vydání: 1.
Rok a měsíc vydání: 2016/05
Počet stran: 320
Vazba: Pevná


Anotace: Uhrančivý thriller s hororovou zápletkou od autora označovaného za finského Stephena Kinga. 

Po generace si mládež z jednoho zastrčeného předměstí na severu Finska předává hrůzostrašnou legendu o bábě Motyce. Má černý jazyk. Kdo o ní promluví, toho čeká smrt. Bába Motyka mu vyrve srdce z těla, zakope ho a nakonec sní. Je to jen historka, krutá tradice mezi místními dětmi? Proč ale z města mizí lidé beze stop? A co se vlastně děje v opuštěné vile na ostrově, kam nikdo nesmí? 
Sagal má tajemství, protože promluvila. Samuel hledá svou dávnou lásku Julii, která zmizela. Maisa chce najít odpovědi na otázky, co ji trápí už od dětství. Bába Motyka však nezná slitování…

Bába Motyka 
Na severu Finska na jednom zastrčeném předměstí chodí mládež už po generace do jednoho sklepa a poslouchají tam různé historky a legendy. Jednou z nich je také legenda o Bábě Motyce. Legenda praví, že Bába Motyka má černý jazyk a kdo o ní promluví, toho čeká smrt. Bába motyka mu vyrve srdce z těla, zakope ho a pak sní. Bába Motyka vraždí hlavně děti, ale i dospělí si musí dát pozor. Je to jen legenda nebo Bába Motyka opravdu existuje? Několik lidí zmizelo beze stopy. V příběhu čteme o osudech obyvatel městečka.

A co na knihu já?
Já jsem po knize sáhla i přes spoustu negativních reakcí, ze zvědavosti. Možná, protože jsem neměla velká očekávání, kniha mě docela bavila. Jedná se o náročnější čtení, určitě to není kniha pro každého. Knihu nemůžu doporučit, to se musí přečíst a čtenář si utvoří názor na knihu sám. Nejlepší je asi půjčit si knihu v knihovně, jak jsem to udělala já, pokud to jde. Pak teprve uvažovat o koupi knihy. Já si knihu nejspíš nekoupím. V každém případě věřím, že se najdou čtenáři, kteří budou z knihy nadšení. Já ji časem možná přečtu znovu a třeba pochopím víc, než teď

A co Vy na Bábu Motyku?

3 komentáře:

  1. jéé a teď teda nevim jestli si ji mám přečíst nebo ne,... ale jo , tak jestli na ni narazím v knihovně tak si ji dám. Ale škoda, těšila jsem se víc,..
    http://knihyztramvaje.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Já si knihu určitě chci přečíst. Anotace mě strašně nalákala a i odezvy. Takže dám vědět :)
    Katy

    OdpovědětVymazat
  3. Bohužel nejsem čtenář, který by ocenil náročnější literaturu a takové to schovávání textu mezi řádky :/
    Stejně jako ty ale věřím, že se najdou čtenáři, kteří si knihu zamiluji :)

    OdpovědětVymazat