pondělí 31. července 2017

BARVIČKY - ORANŽOVÁ

Ahoj
Je tu druhý článek projektu a barva oranžová.

Když se řekne oranžová, představím si sluníčko, ohýnek a také mandarinky.


Oranžová je barvou radosti a moudrosti. Je mimořádně povzbuzující, podporuje zdravé prosazování, aktivní úsilí. Posiluje tělo, podporuje trávení, pomáhá překonávat citové ochromení, depresi.

Pozitivní - optimismus, energie, radost ze života, ctižádostivost, potěšení z kontaktu, aktivita, něžnost, otevřenost, odvaha, síla, srdečnost, mládí, zdraví, sebedůvěra.

Negativní - lehkovážnost, touha po uplatnění.

Oranžová barva působí na druhou čakru

2. čakra - Svadhisthana - sakrální, sexuální

Barva - oranžová
Smysl - chuť
Živel - voda
Kámen - karneol

Je uložena dva prsty pod pupkem a ovlivňuje tyto orgány - rozmnožovací orgány, trávicí systém, vaječníky, varlata, míza, ledviny a také ovlivňuje plodnost, sexuální energie.


Nemoci druhé čakra - nemoci související s krví, lymfou, slinami, žlučí, zvýšený sklon k infekcím, cysty, nemoci vaječníků a varlat, poruchy menstruace.

Je spojena se schopností tvořit a užívat si, také s naší sexualitou. Jestli není druhá čakra v rovnováze, je náš život nudný a unylý, může se objevit i nevybíravost v sexuálním chování. Strach z citového zranění nebo odmítnutí - položené ruce na břiše. Odpor k tělesnosti, obsedantní porucha - potřeba se stále mýt, přehnaná touha po čistotě. Zdůrazňování rozumu, poruchy rytmu, člověk pracuje radši v noci, izolovanost od partnerství, frigidita, impotence, člověk nemá radost ze života. Nedostatek něžnosti, sex je jen jako droga, zablokovaná sexualita, nedostatek sebeúcty, neprůchodnost emocím. Vyrovnaná druhá čakra nám umožňuje tvořit a radovat se ze života. Mezilidské vztahy, přijímání dotyků, vnímání sebe sama, schopnost prožívat smyslové prožitky, zde se projevuje jin a jang a to jak využíváme životní energii. Prostřednictvím této čakry máme přístup k oplodňujícím a vstřícným energii, které pronikají celou přírodou.

Kniha s oranžovou obálkou
Už, když se rodil tento projekt, věděla jsem o jaké knize budu psát v tomto článku. A tou knihou je má oblíbená a několikrát čtená kniha

Jak běžet do kopce
Tuto knihu jsem četla na doporučení a hned po prvním přečtení se zařadila mezi mé oblíbené knihy. Knihu napsala česká herečka Jana Paulová. Jana Pulová v knize vypráví příběh o hledání svého "já" a o cestách do dalekých zemí. V knize je také spousta zajímavostí ze života hereckého i osobního. Po přečtení knihy jsem byla překvapená a hodně jsem si poupravila svůj názor na Janu Paulovou. Knihu doporučuji. Když píšu tyto řádky, mám znovu chuť po knize sáhnout a pustit se do čtení. Je to tenká knížečka, ale je v ní spousta zajímavých myšlenek k zamyšlení.

A ještě jedna oranžová kniha
Druhá kniha, o které chi psát v tomto článku je Marley a já - John Grogan
Obálka

Kniha patří mezi mé velmi oblíbené knihy a stále se k ní vracím. Myslím, že si ji brzo přečtu znovu. Příběh Psa labradora Marlyho je krásný, k zasmání, k zamyšlení i tak trochu smutný. Knihu zkoušel "číst", coby malé štěňátko i náš pes Max. Tak kniha není úplně v dobré kondici. Oblíbila jsem si i film Marley a já. Kniha se mi líbí o něco víc.

Tak to je můj oranžový článek a budu se těšit na Vaše. Psát můžete o všem, co Vás s oranžovou barvou napadne. Nebo natočit video. Odkazy můžete posílat na email :
Martaskova.Knihovnicka@seznam.cz. Odkazy pak vložím pod můj článek.

Kdo se také pustíte do oranžového článku či videa?

Příští článek. barva žlutá


Žádné komentáře:

Okomentovat