sobota 8. července 2017

BARVIČKY - ČERVENÁ

Ahoj
První týden projektu a první barva. První barvou je barva červená.


Červená - když si představím červenou barvu a kouknu se kolem sebe, představuji si srdce, lásku, červánky a mám i červenou peněženku. 

Červená - je mimořádně povzbuzující a aktivní barva. Zahřívá, dodává energii, probouzí životní sílu. Podněcuje hluboké emoce. Je barvou krve, boje, zuřivosti, násilí, vášní, ale i lásky, odvahy a vůle. 

Pozitivní - láska, vášeň, chuť žít, smyslnost, dobývání, sebedůvěra, síla, výdrž, samostatnost.

Negativní - nenávist, pudovost, zuřivost.
Červená barva dává energii první čakře.

Čakry - jsou energetická místa (centra) nacházející se podél páteře, která mají rozličný vliv na schopnosti a možnosti člověka. Prouděním kundaliní energie se čakry otvírají, posilují a přivádí do rovnováhy. Zobrazují se jako lotosové květy, z nichž každý rezonuje o jiných frekvencích a odpovídá určité barvě duhy. Čakry se otáčejí po směru hodinových ručiček. Spodní čakry souvisejí hlavně s materiálním světem, ty horní spíše s duchovními tématy. Je sedm hlavních čaker.


1. čakra - MULADHARA - základní, kořenová
(mula - kořen, adhára - podpora)

Barva - červená
Smysl - čich
Živel - zem
Kámen - Rubín

Je uložena mezi konečníkem a pohlavními orgány a ovlivňuje tyto orgány - kosti, zuby, nehty, tlusté střevo, prostatu, tvorbu krve, buňky, konečník, nadledvinky.
Nemoci první čakry - zácpa, průjem, nemoci močového měchýře, artróza, ledviny, hypertenze, hypotenze.

S první čakrou je spojena naše schopnost přežít, odstranit ze života vše, co nás trápí a osvojit si to co nás napájí životní energií. Pokud je první čakry slabá, člověk je buď chudý či příliš materiálně založen. Při slabé první čakře - materiální myšlení, podrážděnost, požitkářství, silné prosazování vlastních přání, tendence pojistit se,  potíže otevřeně brát i dávat, málo duševní i fyzické síly, pocit ztráty půdy od nohama, život vnímán jako břímě, strach ze života, agresivita, netrpělivost, závislost - na lidech. Při vyvážené funkci první čakry je člověk odvážný, dlouhověký a je obdařen schopností odstranit ze života chaos a nepříjemné situace. V této čakře jsou ukryti naši démoni strachu, zde je touha přežít za každou cenu. 

A teď se koukneme na knihy s červenou obálkou. Vybírala jsem z knih, které mám doma, zjistila jsem, že to bude docela fuška, vybrat ke každé barvě knihu, kterou mám doma, ale určitě vždy některou vyberu. Tentokrát jsem vybrala dvě knihy a to jednu, co jsem četla jednu, co bych chtěla číst brzo.


Tuto knihu knihu jsem četla a moc se mi líbila. Je to příběh tří generací žen. Hlavní hrdinka Hana má 27 let a ve svém pokoji s okénkem do zahrady sní o tom, že její život bude jiný než ten maminky a babičky. Touží žít ve městě, vdát se za bohatého muže a je odhodlána udělat pro to všechno. Zaslepená svými představami a strachem, že to nevyjde dělá spoustu chyb, které se jen těžko napravují. Hanka mi byla sympatická i se svými chybami, přála jsem ji lepší život. Jsem ráda, že jsem si tuto knihu pořídila a jednou se k ní vrátím a znovu prožijí tento krásný příběh k zamyšlení. Táňa Keleová-Vasilková patří mezi mé oblíbené autorky.

A tuto knihu bych si chtěla přečíst v nejbližší době. Koupila jsem knihu v levných knihách za dobrou cenu. Je určena ženám ve středním věku, což jsem a jedná se o skutečné příběhy žen. Knihy série Slepičí polévka mám ráda. Jsou to krasné příběhy radostné, i smutné, i motivační, i k zamyšlení. Míč se těším až se Pustím do této červené, věnované ženám.

Červený mám i tento nádherný obal na knihy.

Tak, to byl můj červený článek.
Kdo se do tohoto barevného projektu pustíte se mnou?

Barva na příští týden: oranžová






Žádné komentáře:

Okomentovat