sobota 10. října 2015

Září - přečtené knihy 2

Ahoj. 
Přeji pohodovou sobotu. Dnešní článek bude o knihách, které jsem ještě v září přečetla.

Kapky štěstí a naděje - Blanka Kubešová

Anotace:
Byl pátek, prvního září třicet devět, patnáct minut po čtvrté hodině ranní a vypukla druhá světová válka... Šokující příběhy čtyř židovských dívek a jejich nejbližších z doby německé okupace v Polsku vznikly na základě faktů a skutečných vzpomínek jedné z nich. Autentické svědectví se vryje pod kůži, je tu s námi tady a teď a je tak bezprostřední a sugestivní, že si podmaní i toho, kdo o této době už  mnohé zná. Skrývání před gestapem, život zoufalých a ztracených v ghettu a pokusy o útěk na svobodu provázené strachem i nadějemi. Někdy stačila alespoň kapka, kapička štěstí...

A jak se mi kniha líbila? 
Kniha se mi moc líbila, dobře se četla, měla jsem ji brzo přečtenou. Prožívala jsem osudy čtyř židovských dívek a jejich nejbližších a dozvěděla se víc z doby německé okupace v Polsku. Doporučuji.

Vlk samotář - Jodi Picoultová 

Anotace: 
Když vlk v divočině ví, že nadešel jeho čas, že už své smečce není k užitku, rozhodne se vytratit. Zachová si hrdost  zemře tak, jak žil. Lidé takové štěstí nemají. Luke Warren strávil celý život výzkumem života vlků, dokonce s nimi nějakou dobu i žil - rozumí jim lépe než vlastní rodině. Když po vážné dopravní nehodě upadne do kómatu, musí o jeho osudu rozhodnout Edward a Cara, jeho již dospělé děti, kteří jsou tak nuceni konfrontovat s mužem, kvůli němuž Edward utekl z domova - ale který stále zůstává jejich otcem. Rázem si oba musí pokládat otázky, na něž neexistují jednoduché odpovědi, ale které zodpovězeny být musí. Jaké motivy vedou jejich rozhodnutí nechat otce zemřít, nebo ho naopak udržovat při životě na přístrojích? Co by chtěl on sám? A jaká tajemství před sebou Edward s Carou skrývají?

A co na knihu já?
Kniha se mi moc líbila, četla se velmi dobře, ještě teď, nějakou dobu po dočtení knihy jsem plna dojmů. Je to zajímavý příběh o dvou sourozencích Edwardovi a Caře, kteří jsou nuceni rozhodnout o otcově životě. Jejich otec po vážné dopravní nehodě upadne do kómatu a naděje na uzdravení jsou velmi malé. Tak je čeká velmi těžké rozhodnutí. Nechat otce zemřít nebo ho naopak udržovat při životě na přístrojích? Také je potřeba si ujasnit si záležitosti z minulosti, vzájemně si sourozenci odkrývají vzájemná tajemství a tím se řeší i jejich vzájemný vztah a společně dospějí k rozhodnutí...
Knihu také provázejí vzpomínky Luka, jejich otce na život s vlky, krásné vyprávění o vlčích smečkách.
Knihu doporučuji. 

Nyní čtu další knihu od této autorky a to knihu:
Čas odejít

Zatím se mi kniha moc líbí a víc bude ve článku Přečteno - říjen.

Z knihovny mám půjčenou také další knihu od této autorky a to knihu Vypravěčka.

 Další knihou, kterou jsem v září přečetla, je kniha:

Stříbrná zátoka - Jojo Moyesová


Anotace:
Liza McCullenová se nikdy nedokázala odpoutat od minulosti. Ale nedotčené pláže a uzavřená komunita obyvatel australského přímořského městečka Silver Bay ji nabízí svobodu a bezpečí, po nichž tolik touží - když ne pro sebe, tak pro svou desetiletou dcerku Hannah. Jenomže pak přijede Mike Dormer, ubytuje se v rozpadajícím se hotýlku legendární lovkyně žraloků a shodou okolností také Liziny tety Kathleen a veškerý klid a mír Silver Bay a vlastně vše, na čem Lize záleží, je rázem v ohrožení. Tenhle škrobený límeček z Londýna chce totiž z hotýlku a zálivu, jenž skýtá útočiště velrybám, udělat prosperující turistické letovisko. A i když je přesně ten typ člověka, kterého by Liza měla nenávidět, tak co nevidět začne ohrožovat i Lizino rozhodnutí se znovu nezamilovat do někoho, kdo si to vůbec nezaslouží...

A můj názor na knihu?
Kniha se mi moc líbila a příjemně mě překvapila.
Nádherný příběh z prostředí jedné zátoky australského přímořského městečka Silver Bay, jejich obyvatel, o velrybách, o delfínech a lásce. O lásce mateřské, o lásce k velrybám a delfínům, přátelství...A také o tom, že i když něco vypadá jako konečné řešení, na kterém nejde nic změnit, nedopadne nakonec úplně jinak. Velryby a delfíni jsou má oblíbená zvířata, tak jsem si příběh užívala.
Tato kniha byla první, kterou jsem od této autorky četla, ale určitě ne poslední. Brzo si v knihovně půjčím nějakou další  k této se určitě časem znovu vrátím. Doporučuji

Celkem jsem během měsíce září přečetla 6 knih. Kolik knih jste přečetli Vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat