sobota 24. října 2015

Knižní povídání 2 Věk čtenářů a výběr knihy

Ahoj.
Přeji pohodový sobotní večer. Je tu další Knižní povídání.
Dnešní téma: Věk čtenářů a výběr knihy

Čtete pouze knihy, které jsou určeny pro Vaši věkovou skupinu, nebo klidně sáhnete i po knize pro mladší nebo naopak starší čtenáře než jste?
Já si myslím, že záleží o jakou knihu jde. Když sáhneme po knize pro mladší čtenáře, máme na to jiný úhel pohledu, ale to může být zajímavé. Když naopak sáhneme po knize pro starší čtenáře, nemusíme ji plně pochopit.

Já si klidně přečtu i něco, co je pro mladší čtenáře, než jsem já a nemyslím, že by to bylo špatně. Nemyslím to tak, že by člověk v dospělosti musel číst dětské knihy (pokud je nečte dětem, nebo vnoučatům), ale jinak proč ne.

Já jsem už v článku o nových knihách vzpomínala knihu - Zakletá Ella -Gail Carson Levine.
Je to pohádka, ještě jsem knihu nečetla, ale jsem na ni zvědavá.


Z knihovny mám nyní půjčenou sérii Temné vize - L.J.Smith. 

  1. Odhalení
  2. Posedlost
  3. Vášeň


Nyní čtu první díl této série Odhalení a není to špatné, čte se to dobře. Víc bude v Přečteno - Říjen.

 Dále mám v knihovně rezervovanou sérii Drahokamy - Kerstin Gier

  1. Rudá jako rubín
  2. Modrá jako safír
  3. Zelená jako smaragd
Je také určena pro mladší čtenáře než jsem já, ale i tak jsem na ni zvědavá a moc se těším až se pustím do čtení.

Ráda bych doporučila knihu Psí pohádka o opravdovém okamžiku - Zdeňka Jordánová.
Je to nádherný krátký příběh o opravdovém okamžiku. V knize jsou nádherné fotky psích štěňátek. Knihu doporučuji pro děti a k zamyšlení i pro dospělé. Já jsem knihu přečetla a darovala své neteřince, která si ji hned zamilovala.

A na závěr. Vybírejte si knihy podle momentální nálady a semtam si přečtěte i knihu, která tak úplně není pro Vaši věkovou skupinu.
Pohodový večer a brzo zase u dalšího Knižního povídání.
Jaké téma by se Vám příště líbilo?

Žádné komentáře:

Okomentovat