neděle 7. února 2016

Selekce - Kiera Cassová

Nakladatel: CooBoo
Série: Selekce (1.díl)
Jazyk: česky 
Pořadí vydání: 1.
Rok a měsíc vydání: 2014/09
Počet stran: 288
Vazba: pevná 
Anotace:Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunku. Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.

Mnoho dívek touží být vybráno do soutěže o korunku a srdce prince Maxona. Je to pro ně životní šance na lepší život. Je vybráno 35 dívek a mezi nimi i America Singerová, pro kterou soutěž není tak lákavá, jak pro ostatní. Musí totiž opustit svou tajnou lásku Aspena. Ten ji dokonce přemluví, aby se do soutěž přihlásila. Pro Americu je soutěž noční můrou. její rodina je z toho, že je vybrána do soutěže, nadšená. Tím i oni mají šanci na lepší život. Čeká je totiž odměna.
Království Illea je rozděleno do 8 kast. V první kastě žije královská rodina a v osmé kastě bezdomovci a chudáci. America patří do 5 kasty, tudíž na tom nejsou úplně nejhůř, ale nouzi o jídlo mají. Do soutěže jsou vybrány dívky z různých kast.
Vybrané dívky se přesunou do paláce, který nesmí opustit, mohou pouze do zahrady. Po příjezdu do paláce dívky vyfotí  a pak se na ně vrhne kadeřník, kosmetičky a zapracují na jejich image.
Každá dívka má svůj pokoj, spoustu šatů a své služebné a spoustu dobrého jídla. Soutěž může začít...
America potká prince Maxona a postupně přehodnotí své plány a názor na prince. Princ Maxon se setkává na schůzkách s každou s dívek. Pak je vybráno do Elity 6 dívek.

I když je tato kniha určena pro mnohem mladší čtenáře, než jsem já, kniha se mi líbila. O této sérii se psalo a videa byl snad všude, tak jsem na ni byla hodně zvědavá. Tak, když jsem zjistila, že ji mají u nás v knihovně, tak jsem neváhala a rezervovala si první díl série, Selekci. Nějakou dobu jsem si musela na knihu počkat, než byla volná a vrhla se na čtení. Byla jsem příjemně překvapena jak moc se mi kniha líbí. Příjemná oddechovka, pohádka. Po přečtení Selekce jsem si v knihovně rezervovala i Elitu i První. Moc se těším na další osud Ameriky a prince Maxona... Jen musím počkat až budou knihy volné.

Co Vy a série Selekce?




2 komentáře:

  1. Taky mam uz precteny prvni dil teto serie a ten se mi libil moc, i kdyz je pravda, ze je to spis pro mladsi ctenare, ale nemohla jsem odolat nadherne obalce.Mam v planu cist i dalsi dily, ale jeste nevim , kdy se k nim dostanu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, první díl této série je fajn. Já chci přečíst i další díly, jen musím počkat až budou v knihovně volné. Obálky má tato série nádherné. Jsem důkazem toho, že tato série není jen pro mladší čtenáře. Je mi 41 a líbí se mi. Pro mě je tato série příjemnou oddechovkou, pohádkou.

      Vymazat