sobota 4. února 2017

Marťásek a PSÍ POSLÁNÍ

Psí poslání - Bruce W. Cameron
Nakladatel: Ikar
Pořadí vydání: 2.
Rok a měsíc vydání: 2016/12
Počet stran: 280
Vazba: Paperback

Anotace: 
Všichni psi jednou přijdou do nebe… Ale nejprve musí splnit své poslání.
Autor románu Psí poslání, který si zamilovali čtenáři po celém světě, Bruce W. Cameron je přesvědčený, že jeden pes se může narodit několikrát za sebou, aby se mohl zdokonalovat v rozličných dovednostech a aby mohl čím dál tím lépe chápat člověka.
I hlavní hrdina knihy se na svět vrací znovu a znovu. Jeho první pokus dopadá tragicky. Potom hledá smysl života jako neposedný retrívr malého chlapce Ethana. Ani tenhle pokus nemá dlouhé trvání. Když se narodí znovu, nosí v srdci jediné přání – znovu spatřit Ethana, kterého nadevše miluje…

Na tuto knihu mě navnadila Irča (Rodaw z Knihánkova). Velmi pěkně o knize mluvila a zmínila, že má vyjít znovu. Tak jsem sledovala, kdy má kniha vyjít a pak jsem zjistila, že je v lednovém katalogu Knižního klubu. Přečetla jsem si anotaci a naprosto mě okouzlila obálka druhého vydání. Bylo rozhodnuto. Objednala jsem knihy z Knižního klubu a pochopitelně i Psí poslání. Nastalo velké čekání na knihy. Potom knihy dorazily a mohla jsem se kochat knihami. Obálka knihy Psí poslání je opravdu nádherná, jen škoda, že se jedná o paperback. A brzo jsem se pustila do čtení. Kniha se zařadila mezi mé srdcovky a budu se k ní stále vracet. Tato kniha patří do knihovničky každého pejskaře. Má velké poslání.

Tato kniha pracuje s myšlenkou, že všichni psi přijdou do nebe až splní své poslání. Autor knihy je přesvědčen, že jeden pes se může narodit několikrát za sebou, aby se mohl stále zdokonalovat v různých dovednostech. Hlavní hrdina prožije v této knize čtyři životy. Nejprve jako toulavé štěně Toby. A potom hledá smysl života coby retrívr Bailey a setkává se se svým osudovým pánečkem Ethanem. Spolu s chlapcem Bailey prožívá mnohá veselá i smutná dobrodružství a učí se být dobrým psem. A potom hledá smysl života coby německý ovčák Ellie a je policejním psem. A nakonec jako pes Bear. Má velké přání a to znovu se setkat s Ethanem. Setkají se znovu:

Ještě než jsem začala knihu číst, tušila jsem, že mě hodně zasáhne. ano, zasáhla mě hodně, hodně jsem tuto knihu prožívala a došlo i na slzičky. Tato kniha je úžasná, místy veselá, místy smutná, opravdová, reálná a velké poslání. Doporučuji všem, kteří mají rádi zvířata, ale především těm, co mají nebo měli psa. Pro ně má kniha obrovské poslání a věřte, že po přečtení se budete na svého psa dívat jinýma očima a budete přemýšlet jak to všechno prožívá on. Při čtení doporučuji mít nachystané kapesníčky, v knize jsou místa, kde na slzičky dojde, hlavně u citlivějších čtenářů.

Určitě také víte, že je film Psí poslání, který je právě v kinech. Zatím jsem film neviděla. Viděla jsem jen trailer.

Poté, co jsem trailer viděla jsem si řekla, že bych film chtěla vidět.

Co se týče filmu, na internetu bylo i jiné video, záběry z natáčení. Video mnoho lidí od filmu odradila, protože jsou tam záběry, kdy nutí jednoho pejska dělat, co on dělat nechce. Ve videu to na první pohled vypadá opravu hrůzostrašně a pomyslíte si, že je něco špatně a takto by se se zvířaty zacházet nemělo. Ale bylo to při natáčení opravdu tak, jak to vypadalo?


Pár dní nato se k tomu vyjádřili režisér i autor knihy. Jejich vyjádření si můžete přečíst zde

A co já na tuto kauzu. Já věřím tomu, že k týrání nedošlo. Došlo zřejmě k pochybení, ale důležité je, že je pejsek v pořádku. Nemělo by docházet ani k takovým pochybením, ale nejspíš to nebylo s úmyslem pejskovi ublížit. Těžko soudit podle videa, natáčení jsme přítomni nebyli...Tak kdoví jak to bylo.

Zanechme spekulací a pojďme společně objevovat to krásné PSÍ POSLÁNÍ.
Někdo si radši přečte knihu, jiný se koukne radši na film a někteří si přečtou knihu i kouknou na film.

A co Vy a Psí poslání?

Žádné komentáře:

Okomentovat