středa 14. září 2016

Neviditelná dívka - Mariel Hemingway

Neviditelná dívka - Mariel Hemingway
Nakladatelství: Portál
Neviditelná dívkaRok vydání: 2016
Pořadí vydání: 1:
Počet stran: 104
Vazba: Brožovaná

Anotace: Vnučka slavného spisovatele Ernesta Hemingwaye napsala působivou knihu o tom, jaké to je vyrůstat s vědomím, že vaši rodiče trpí depresemi a jsou závislí na lécích, sestra je duševně nemocná a dědeček několik měsíců před vaším narozením spáchal sebevraždu. Mariel Hemingwayová popisuje dětství a mládí prožité v rodině, jejíž členové byli sice obdařeni nadáním a slávou, avšak poznamenaly je deprese, alkoholismus, schizofrenie, rakovina a sebevraždy. Sama Mariel jako dívka trpěla obsesivně-kompulzivní poruchou a měla problémy s příjmem potravy. Autorka v knize mluví přímo k mladým čtenářům, teenagerům, a snaží se je přesvědčit, že navzdory bolesti má život smysl, že rodinné prokletí lze překonat a že na konci tunelu může každému zasvítit světlo. 

Mariel Hemingway je vnučkou spisovatele Ernesta Hemingwaye. Nejznámější dílo Ernesta Hemingwaye je Stařec a moře. Moc si na dědečka  nepamatuje, protože se narodila v tom samém roce, co se dědeček zastřelil. V této knize Mariel vzpomíná na své na své dětství, které nebylo vždy radostné. Vzpomíná na rodiče, na jejich závislost na alkoholu. Vzpomíná také na své sestry. Margot a Muffet. Vztahy se sestrami nejsou zrovna ideální. Celou rodinu a dětství Mariel ovlivňují deprese, alkohol, rakovina, sebevraždy. Jaké to asi je, vyrůstat v rodině slavného spisovatele, ale s mnoha problémy? Se sestrou hraje ve filmu Rtěnka. Film jsem před mnoha lety viděla, ale to jsem si neuvědomila o koho jde. Kniha mi film připoměla.

Kniha se mi velmi líbila, vyprávění je zajímavé. Kniha je útlá, ale plná poutavého vyprávění a vzpomínek Mariel. Knihu jsem měla přečtenou během dvou večerů. Na konci každé kapitoly je stránka s názvem Věci k přemýšlení. Hodně se mi líbilo toto ukončení kapitoly, něco je aktuální i pro mě. Knihu doporučuji. Kniha je určena mladým čtenářům, ale myslím, že si knihu mohou přečíst všichni čtenáři.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Portál
Knihu si můžete koupit zde

1 komentář: