neděle 28. dubna 2019

Alena Mornštajnová

Ahoj
Dnes už poslední článek. Článek bude věnovaný knihám Aleny Mornštajnové.
Alena Mornštajnová patří mezi mé nejoblíbenější české autorky. Četla jsem všechny knihy autorky, které zatím vyšly. Novinku Tiché roky budu číst brzo a moc se na čtení těším. 

První knihou, kterou jsem od autorky četla, byla kniha Hana. Knihu jsem objevila náhodou u nás v knihovně a četla ještě v době než se Hana stala nejčtenější knihou. Příběh Miry a její podivínské a nemluvné tety Hany je velmi silný. Kniha se mi velmi líbila a velmi mě zasáhla. Po dočtení jsem nebyla schopná vůbec nic. Je to kniha ke které se budu vracet. Knihu jsem měla půjčenou z knihovny, později jsem si knihu koupila do své knihovnička. Hana se stala pro mě top knihou roku 2017.


Během roku 2017 jsem si přečetla i další knihy Aleny Mornštajnové a to knihy

Hotýlek 
Příběh jednoho hotýlku a jedné rodiny. Kniha se mi také líbila a časem si knihu přečtu znovu.


Slepá mapa
Alena, Alžběta, Anežka. Tři ženy, tři generace, jedna rodina a mnoho životních zvratů, traumat a tajemství. O tomto všem je příběh, odehrávající se v průběhu mnoha let. Kniha se mi líbila, časem přečtu znovu.


Brzo budu číst i novinku Tiché roky. Na knihu se těším, mám vysoká očekávání.



V loňském roce jsem si přečetla dětskou knihu Strašidýlko stráša, která se mi také líbila. Knihu jsem darovala k vánocům své neteřince Elence.

V loňském roce jsem byla v Praze na Světě knihy a zúčastnila se křtu audioknihy Hana. Byl to úžasný zážitek. Autorka je velmi příjemná a poutavě povídala o knize Hana. Nechala jsem si od autorky podepsat knihu Hana.

Koncem Března, 26.3.2019 byla v knihovně v Břeclavi beseda s Alenou Mornštajnovou. Naštěstí jsem měla ranní směnu, tak jsem se mohla na besedu vypravit. Účast byla velká, především ženy všech generací a atmosféra úžasná. Prodávaly se tam i knihy Aleny Mornštajnové, tak jsem si dokoupila knihu Hotýlek, která mi ještě chyběla. Knihu jsem si nechala od autorky podepsat. Podepsat jsem si nechala i knihu Slepá mapa, kterou jsem si nešla z domu.
Alena Mornštajnová poutavě povídala o svém životě i o svých knihách. Přečetla i ukázky z knih Hana a prolog z nové knihy Tiché roky. Je to velký zážitek slyšet číst z knihy přímo autorku. Beseda trvala dvě hodiny a byl to úžasný zážitek. Jsem ráda, že jsem se besedy zúčastnila.



Co Vy a Alena Mornštajnová? Máte také rádi její knihy? 

3 komentáře:

  1. Ahoj. Od Aleny Mornštajnové jsem četl HANU a HOTÝLEK. Hana se mi líbila více. Hanu mám doma. Časem bych chtěl vyzkoušet další knihy. Viděl jsem jednu její přednášku na YouTube a působila na mě velmi příjemně. Věřím, že osobní setkání muselo na tebe zanechat plno dojmů. Snad někdy přijede autorka také do našeho města. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Od Aleny Mornštajnové jsem četla jen Hotýlek a Hanu. Hana mě oslovila hodně, zanechala ve mě silné pocity a dlouho po přečtení jsem na ni ještě myslela. Hotýlek nebyl tak dobrý, ale přesto se mi líbil. Doma mám ještě Slepou mapu, ale teprve se na ni chystám. A samozřejmě Tiché roky si chci dokoupit. A tu besedu docela závidím, muselo to být úžasné :)

    OdpovědětVymazat
  3. Paní Mornštajnovou mám moc ráda. Četla jsem Hanu, Hotýlek a Tiché roky a všechny tyto knihy se mi moc líbily. Čeká mne tedy ještě Slepá mapa, na kterou se moc těším. Co jsem tak koukala, tak na Světě knihy by snad s autorkou měla být beseda i letos. :-)

    OdpovědětVymazat