neděle 11. února 2018

Dívka na kusy - Kathleen Glasgow

Dívka na kusy - Kathleen Glasgow

Charlotta Davisová je na kousky. Je jí teprve sedmnáct a už ztratila skoro všechny blízké. Ale ví, jak na tuto ztrátu zapomenout. Mysl jí otupí skleněné střepy. Nemusí pak myslet na otce a řeku. Nebo na nejlepší kamarádku, ze které je teď chodící zombie. Nebo na svou matku, která o ni nestojí.
 
S každou novou jizvou ztvrdne Charlottino srdce o trochu víc, přesto to stále tolik bolí. Nebolí to však dost, abyste na to nemysleli, což je někdy jediná cesta, abyste našli cestu zpět od kraje propasti.
 
Velmi dojemný příběh o dívce, které vzal okolní svět skoro vše, na čem jí záleželo, a o naději, která jí pomohla postavit se znovu na nohy.

Charlotta Davisová je mladá dívka a je jí 17 let. I když je jí teprve 17, zažila toho ve svém životě mnoho, mnoho špatného. Má svá tajemství, bojuje se svými démony a má svou krabičku, která jí poskytuje "útěchu". Je v psychiatrické klinice a její nemoc se jmenuje Nesebevražedné sebepoškozující chování. Jednoho dne však musí kliniku opustit a začít sama bojovat se svou nemocí. Najde si práci a bydlení. Bydlení není nic moc, ale poprvé v životě má svůj pokoj. I v novém domově má svou krabičku. Zvládá to všechno v pohodě? A co krabička? Byla nucena ji použít? To vše se dozvíte, když si tuto knihu přečtete.

Sebepoškozování vychází z nezvladatelnosti vlastních emocí.
Sebepoškozování není touha po pozornosti. Taky to neznamená, že se chcete nutně zabít. Jen bojujete se svou myslí a srdcem. Jinými slovy, máte své místo ve velkém kaňonu plném lidí, kteří trpí mentálními poruchami a depresemi.

Kniha mě zaujala svou anotací. Tušila jsem, že je to kniha, která pro mě bude zajímavá. A skutečnost? Kniha mě rozložila na kusy a nikdy na knihu nezapomenu. I když nepatřím do cílové věkové skupiny pro tuto knihu a sebepoškozování se mě také netýká, kniha byla pro mně zajímavá a byla pro mně knihou k zamyšlení. V knize jsou zajímavé myšlenky. Ke knize se určitě budu vracet. Na konci knihy je napsáno, že by si knihu měla přečíst každá dívka. S tím souhlasím. Za sebe doporučují knihu nejen dívkám, ale všem čtenářkám, které se zajímají o mentální poruchy. Kniha mě upravila pohled na tyto dívky, pro které je jedinou útěchou v jejich životech sebepoškozování. Přeji si, aby se tyto dívky dokázaly dostat na cestu k uzdravení.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Omega.
Knihu si můžete koupit Knihy Dobrovský.

Jsem moc ráda, že jsem si mohla knihu přečíst.





Žádné komentáře:

Okomentovat