čtvrtek 31. prosince 2015

Prosinec- přečtené knihy

Ahoj

V prosinci jsem přečetla tyto knihy:
Jako první knihu jsem přečetla
Sedmilhářky - Liane Moriarty

Anotace:
Jane je hloubavá, do sebe uzavřená šedá myška a v životě to vůbec nemá jednoduché, protože sama vychovává pětiletého syna. A ten se teď navíc začal ptát po svém tátovi.
Madeline je velká parádnice a přitom neřízená střela. Momentálně jí ztrpčuje život její exmanžel: po letech si zničehonic vzpomněl, že by se mohl taky podílet na výchově jejich společné dcery.
Celeste je věčně zasněná, poněkud vynervovaná místní kráska. Co ji ale může trápit, když má tak hodného, hříšně bohatého manžela a přepychový dům? Snad jen ta jejich dvojčata jsou občas na zabití.
Každá z nich je úplně jiná, a přesto jsou nejlepší kamarádky. Jsou však k sobě skutečně upřímné? Vždyť i drobné lži a polopravdy můžou časem vyústit v obrovskou tragédii.

A co já na knihu?
Mě se kniha líbila, měla jsem ji přečtenou rychle. Jedná se o příběh tří kamarádek Jane, Madeline a Celeste, několika lžích a tajemstvích, které vyústí v tragédii. Starosti s dětmi, šikana ve škole, zášť vůči bývalým partnerům, nevěra či domácí násilí...to všechno je v tomto příběhu.
Děj se odehrává v malém australském městečku na ostrově Pirriwee. Místní škola pořádá jednoho dne kvízový večer pro rodiče. Akce na podporu stmelování kolektivu a výběru peněz na nové tabule do tříd se zvrhne v trágédii.
Autorka se vrací v čase a vypráví příběh z pohledu tří kamarádek Jane, Madeline a Celeste až k osudnému kvízovému večeru. K jaké tragédii došlo? Co všechno tomu předcházelo? To se dozvíte, když si knihu přečtete.
Doporučuji.

Další knihou, kterou jsem v prosinci přečetla knihu, kterou jsem měla půjčenou z knihovny hodně moc dlouho a konečně na ni došlo

Vražedná aplikace - Robin Cook

Anotace:
Nový román mistra lékařských thrillerů! Systém zdravotní péče stojí díky rozvoji informačních technologií, nanotechnologií a genomiky na prahu obrovských změn, které naprosto předefinují roli lékaře. Jejich úlohu totiž převezmou chytré telefony, jež budou schopny diagnostikovat a léčit pacienty mnohem lépe než doktor z masa a kostí. Mobilní aplikace, která to umožní, dostala jméno iDoc. První setkání radiologa Georga Wilsona s touto aplikací je ničivé – když se jednoho rána probudí, jeho snoubenka ležící vedle něj v posteli, je mrtvá. George zjistí, že se účastnila beta testu iDocu, a když zanedlouho zemře několik pacientů, které na radiologii snímkoval a jenž se onoho testu účastnili také, George se zmocní podezření. Je možné, že iDoc nějak narušují hackeři? A že se problémy s aplikací snaží zastřít americké vládní úřady? Georg se pouští do nebezpečného pátrání, které může mít fatální důsledky nejen pro něj, ale i pro nespočet dalších lidí.

 A co já na knihu
Kniha se mi líbila. Jedná se thriller z lékařského prostředí, jak jsme od autora zvyklí. 
Jedná se o aplikaci, která pomocí chytrých telefonů lidem diagnostikovat a léčit nemoci lépe než doktor z masa a kostí...To zní dobře, ale v příběhu zjistíme, že všechno není tak jak má...
Radiolog Georg Wilson se poprvé s aplikací setká, když se jednoho rána probudí a zjistí, že jeho snoubenka je mrtvá. Potom zjistí, že se zúčastnila testování aplikace.
Zanedlouho zemře několik dalších pacientů, kteří se testování také zúčastnili, tak se Georga zmocní podezření a začne pátrat, co za tím je. Je to nebezpečné pátrání, které má fatální důsledky i pro něho. Zjistí, jak to s aplikací je? Jaké nebezpečí mu hrozí?
Přečtěte si tuto knihu a dozvíte se víc. Doporučuji.

Další knihou byla
Poselství růží - Leila Meacham
Četla jsem i knihu Sen Somersetu
Anotace: 
Mimořádně oblíbená autorka stvořila nesmírně poutavý román, připomínající slavný Jih proti Severu Margaret Mitchellové. Její romantická rodová sága se odehrává v Texasu v letech 1914- 1985 a čte se jedním dechem. S vypravěčským mistrovstvím román líčí životní příběh Mary Toliverové, majitelky bavlníkových plantáží, a přibližuje životní osudy tří generací.


Kniha se mi moc líbila. Je to nádherný příběh, čte se velmi dobře. Doporučuji.

Pak jsem se vrhla na knihu
Kouzlo všednosti - Táňa Keleová-Vasilková
Anotace:
Komorní příběh mladých manželů Magdy a Adama. I když oba dva byli kdysi přesvědčení, že jim dvěma se to nestane, čas ukázal, jak se mýlili. Všednost, jednotvárnost, nekonečný a opakující se koloběh stejných rán a stejných večerů postupně změní jejich společný život. Ani si nestihli všimnout, kdy to vlastně začalo, no najednou jakoby v něm bylo něco mrtvé. Když se Magda rozhodne, že půjde do práce, jejich vztah se ještě zhorší. Může mít i všednost svoje kouzlo...?

Úžasný příběh mé oblíbené autorky. Její knihy se čtou velmi dobře.
Jedná se o příběh ze života obyčejného manželství...zjištění, že i všednost má své kouzlo a zjištění, co je v životě opravdu důležité. 
Doporučuji

A další
Taková normální rodinka -  Fan Vavřincová
Anotace:
Navzdory názvu nejsou Hanákovi tak docela normální. Babička píše detektivky, které jí nikdo nikdy nevydal, její dcera Cilka má zase ve zvyku se zčistajasna vprostřed věty rozezpívat, její manžel Oldřich se nevěnuje ničemu jinému než svým želvičkám, myšičkám a jiným zvířatům. Starší dcera Pavla všude možně cvičí jógu a se stoickým klidem snáší četná darebáctví svých dvojčat, kterým nikdo neřekne jinak než Raubíři, a tiché podivínství svého manžela Petra, který jen jí, spí a čte noviny. A do této rodiny se chystá její mladší sestra Kateřina uvést svého plachého nastávajícího Zdeňka. Samozřejmě se obává, že Zdeněk se drobných výstředností jejích blízkých zalekne natolik, že od ní uteče, a celou rodinu tedy přesvědčí, aby předstírala starosvětsky spořádaný život... 

Seriál Taková normální rodinka je můj oblíbený, tak když jsem zjistila, že v knihovně mají stejnojmennou knihu, tak jsem neváhala a knihu si půjčila a prožívala osudy rodiny Hanákových. Kniha se mi líbila, ale seriál se mi líbí o něco víc. V knize jsou také fotky z seriálu. Pro milovníky seriálu Taková normální rodinka, doporučuji.

A poslední byla kniha, kterou jsem si koupila nedávno

Co to bude? - Táňa Keleová-Vasilková
Anotace: 
Tuto otázku Jana pokládá zákaznicím den co den. Pracuje v kadeřnictví, její dcera Zorka ve vedlejším kosmetickém salonu. Žijí ve světě bez mužů, jejich dny jsou naplněné hřejivostí, vzájemnou láskou a přátelstvím, a také sny, které ne vždy vyslovují nahlas.
Po náhlém úmrtí mladší sestry Marie si Jana k sobě nastěhuje švagra a malou Sáru, svoji milovanou neteř. Život mámy a dcery se tím od základu mění… a ani jedna netuší, že tohle je jen začátek.

Kniha se mi moc líbila, přečetla jsem ji během jednoho dne. Čte se dobře. Je to příběh o vztazích, o lásce, veselý, smutný i k zamyšlení... Doporučuji. Já si určitě knihu přečtu brzo znovu

Celkem jsem během měsíce Prosince přečetla 6 knih.

Kolik knih a jaké jste přečetli Vy? Pochlubte se

Žádné komentáře:

Okomentovat