sobota 5. prosince 2015

Listopad - přečtené knihy

Ahoj.
Máme tu přečtené knihy za měsíc listopad.

První knihou, kterou jsem přečetla je
Vypravěčka - Jodi Picoultová
Anotace: Sage pochází z rodiny s židovskými kořeny a její babička přežila holocaust. Ona sama se snaží vyrovnat s jiným traumatem - se smrtí své matky. Na skupinové terapii se seznamuje s devadesátníkem Josefem Weberem. Při jednom z jejich rozhovorů ji tento muž, kterého si všichni v jeho okolí váží, požádá, aby mu pomohla spáchat sebevraždu. Tíží ho svědomí, přirozenou smrtí se mu však zemřít nedaří. Aby Sage přesvědčil, vzpomíná na své působení v SS i koncentračním táboře. Po dlouhém zvažování Sage kontaktuje úřad pro vyšetřování nacistických zločinů a podaří se jí přesvědčit babičku, aby jí i ona vyprávěla o svém mládí. Zděšeně naslouchá, co všechno v polském ghettu, v Osvětimi i později na útěku. Je možné, že se s Josefem Weberem setkala a může ho usvědčit? A  kdyby Sage vyhověla přání starého muže - byla by to vražda, nebo vykonání spravedlnosti na tyranovi? Kontroverzní brilantní román o vině a trestu

Můj názor: Mě se kniha hodně líbila a hned tak na ni nezapomenu. Velmi silný příběh, místy mě až zamrazilo a měla jsem v očích slzy. Z období 2.světové války bylo napsáno mnoho knih, ale i tak číst o všech těch hrůzách bylo silné...Nejvíc se mi líbila část, kde babička Minky vzpomíná na život v polském ghettu, v Osvětimi a na útěku. Všude přítomný hlad, nemoci,špína i smrt, ale i láska - všechno jsem to hodně prožívala. V knize je i část, kde Josef Weber vzpomíná na své mládí a jak se dostal k SS a jeho působení v Osvětimi, teda z jeho pohledu, pohledu příslušník SS.
A konec - překvapení. Tuto knihu by si měl podle mě přečíst každý. Doporučuji. Já si ji časem přečtu určitě znovu.

Potom jsem se vrhla sérii Drahokamy - Kerstin Gier

  1. Rudá jako rubín
  2. Modrá jak safír
  3. Zelená jako smaragd
Rudá jako rubín
Anotace: Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá ji ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Modrá jako safír
Anotace: Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit menuet. Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. Jinak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic.

Zelená jako smaragd
Anotace: Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulost, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad vším se snáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit.

A co já na tuto sérii?
I když je tato série určena pro mladší čtenáře než jsem já, líbila se mi a čtení jsem si užívala. Gwen i Gideon mi byli sympatičtí, prožívala jsem s nimi cestování časem, nebezpečí i chvíle příjemné s cestováním časem spojené.
Přemýšlela jsem jaké by to bylo, cestovat časem... podívat se na známá místa jak vypadaly v různých dobách... Co si o tom myslíte?
Za sebe tuto sérii doporučuji. Je to příjemná oddechovka a čte se to velmi dobře.

Poslední knihou, co jsem v listopadu přečetla byla
Zakletá Ella - Gial Carson Levinová

Anotace:
Knižní předloha filmového megahitu, která se stala mezinárodním bestsellerem.
Kniha vypráví příběh dívenky Elly, která žije v magickém světě, kde jsou všechny děti při narození obdarovány pohádkovou Kmotřičkou. Ella jako dar a zároveň prokletí dostala poslušnost, a proto nemůže odmítnout žádný příkaz. Aby se osvobodila a získala vládu nad svým životem, musí přelstít království plné obrů, lidožroutů, zlých nevlastních sester, mluvících knih a zákeřných intrik. Pokud se jí to podaří, možná na své cestě potká lásku...

Další kniha, která je spíš pro děti, ale líbila se mi. Pěkná fantasy pohádka, kde si i my dospělí můžeme najít něco k zamyšlení. Ella byla obdarována a zároveň to bylo její prokletí. Dostala poslušnost a tak nemůže odmítnut žádný rozkaz...Kolikrát je i v běžném životě někomu těžké říct NE.

Celkem jsem za měsíc listopad přečetla 5 knih. Výsledek není špatný, ale mohlo to být lepší. Uvidíme jak na tom budu v prosinci.
Kolik knih jste v listopadu přečetli Vy?


4 komentáře:

  1. Samé zaujímavé tituly. Väčšinu nepoznám, ale trilógiu o drahokamoch poznám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Trilogie Drahokamy je skvělá, cestování v čase jsem si užívala.

      Vymazat
  2. Vypravěčka mne zaujala mám ráda knížky s tématikou druhé světové války. Není to tak, že bych se vyžívala z cizího neštěstí ale jsem hodně empatická a ráda si vyslechnu ty silné příběhy. Celkově mě historie velmi zajímá :)

    http://small-literaryworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mně Vypravěčka hodně zaujala a hodně mě zasáhla, i teď dlouho po přečtení. Mám to podobně ze silnými příběhy. Na Tvůj blog se podívám.

      Vymazat