neděle 19. května 2019

Svět knihy Praha 2019

Ahoj
Přeji pohodovou neděli a vítám Vás u dnešního článku. Dnešní článek bude o největší události roku a tou je Svět knihy v Praze. Svět knihy se konal v Praze ve dnech 9.-12.5.2019. Já Svět knihy navštívila v sobotu. Byla jsem podruhé  a pokaždé to byl jiný zážitek. Jak se mi letos v Praze líbilo? Čtěte dál a dozvíte se více.

Na Svět knihy do Prahy jsem se těšila dlouho dopředu.

A pak ten den D nastal. Vstávala jsem brzo ráno, tak to bylo krušné, ale těšení bylo mnohem větší. Nasnídala jsem se, dala si kávu na pro brání a dochystala si věci. Před 5 už jsem šla na autobus do Břeclavi.



V Břeclavi jsem na vlak do Prahy měla dost času, tak jsem se byla projít do parku blízko nádraží.




A pilně komunikovala přes chat s ostravským gangem. Posílali jsme si i fotky. Po ránu zajímavé nápady.


Pak už byl čas nastoupit do vlaku na Prahu. Místečko jsem měla jen pro sebe, bylo to fajn. Četla jsem si knihu Beze svědků a užívala si všeho, co cestování vlakem RegioJet nabízí.


Dala jsem si i výborný zákusek. Mňam.

Cestou jsem si psala s Martinem, který jel ve stejném vlaku jak já, jen v jiném vagónu. V Praze na nádraží jsme se s Martinem sešli a šli ke knihkupectví. Do knihkupectví jsme na chvíli zašli. Potom už jsme čekali na ostatní z ostravského gangu. Dočkali jsme se, přijeli Peťa a Toni z Ostravy. Potom už jsme se přesunuli do Holešovic na Svět knihy.

Já jsem se po příchodu na výstaviště od ostatních oddělila a pospíchal na besedu s Alenou Mornštajnovou. Je to moje oblíbená autorka, tak jsem tam nemohla chybět. Na besedě bylo hodně lidí, tak to bylo nepohodlné, ale vyprávění Aleny Mornštajnové bylo opět výborné a poutavé. Po skončení besedy jsem pospíchala ke stánku nakladatelství Host, kde se konala autogramiáda Aleny Mornštajnové. Fronta už v té době byla pořádná a než jsem našla konec té fronty, tak to chvíli trvalo. Naštěstí to šlo rychle a dostala jsem se k Aleně Mornštajnové. Nechala jsem si podepsat knihu Tiché roky a prohodila pár slov s Alenou Mornštajnovou. Byl to krásný zážitek.

Pak jsem se prošla po stáncích. Bylo hodně moc lidí, tak to nebylo jednoduché mezi lidmi se prodírat.


S Martinem jsme chvíli chodili spolu a povídali si. Bylo to fajn a to je mezi námi velký věkový rozdíl, 24 let.


A pak už byl čas vyrazit na nádraží, aby nám neujel vlak. Cestou začalo pršet. Z malého deštníku ovšem byla během chvíle pořádná průtrž s kroupami. Během chvíle jsme vypadali jako vodníci. Šalina konečně přijela tak jsme vyrazili směr nádraží. Na nádraží jsme počkali na vlak, rozloučili se s Martinem a vydali se každý do svého vagónu. Cesta byla docela příjemná, znepříjemněná mokrým oblečením, co jsem měla na sobě. Dala jsem si výborný salát Caesar. V Břeclavi jsem počkala na autobus a těšila se až budu doma.


Na světě knihy došlo i k milým setkáním s booktubery. S Foxí a Bichličkou jsme nějakou dobu pobyla a potkala další booktubery, které sleduji, ale neznám se s nimi osobně. Pozdravila jsem se s nimi, ale nejsem tak známá, tak nejspíš netušili kam mě zařadit. Byla to taková zajímavá situace.



A pochopitelně jsem strávila nějaký čas i s naším ostravským gangem. Tentokrát jsem s nimi strávila času míň, ale věřím, že si to při nejbližší příležitosti vynahradíme. Moc se na další setkání ostravského gangu těším. 

Setkala jsem se na chviličku i s Danuškou Goliášovou. Bylo to milé setkání a dostala jsem dárečky od Danušky. Knihu už mám přečtenou a líbila se mi. Danuška mě odhadla dobře. I já dala Danušce malý dáreček.


Na Světě knihy jsem byla celkem ukázněná, koupila jsem si jen dvě knihy. Knihu Norské dřevo jsem měla půjčenou z knihovny a líbila se mi. Tak jsem se rozhodla koupit si knihu do své knihovničky. Na knihu Violka mě nalákalo Peťa z Ostravy. Budu číst brzo.


U stánku Audiolibrix jsem si koupila audiokartu Malý princ. Druhou audiokartu jsem dostala zdarma.


Loni jsem na Světě knihy nepotkala žádné booktubery, letos jsem jich potkala spoustu. Bylo to fajn. Atmosféra na Světě knihy je výborná, jen těch lidí je čím dál víc. Pokud mě to vyjde, tak pojedu i příští rok a třeba i na víc dnů. Jet jen na otočku je náročné. Co Vy a Svět knihy? 

1 komentář:

  1. Taky jsem na letošním Světě knihy tolik neutrácela jako obvykle. Nevím jestli to bylo tím, že loni byly větší slevy nebo zajímavější tituly. :-)
    Fandom Before Blood

    OdpovědětVymazat