neděle 31. prosince 2017

Marťáskův týden s knížkou - poslední roku 2017

Ahoj
Je tu neděle a poslední týden s knížkou roku 2017. Ohlédnutí za knižními, i neknižními událostmi a to hned za týdny dvěma. Rubrika Marťáskův týden s knížkou bude i v roce 2018.

Přečtené knihy
První přečtenou knihou byla tato kniha

 Kniha se mi velmi líbila. Příběh je o vztazích, o lásce, o nadějích i zklamáních. Za sebe knihu doporučuji, prožívala jsem hodně tento krásný příběh. Knihu jsem měla půjčenou z knihovny a dostala se mi kniha do rukou v tu pravou dobu.

Potom jsem sáhla po této knize

Kniha se mi líbila a při čtení jsem se bavila a hodně smála. A také se dozvěděla spoustu zajímavostí. Malé doporučení - nečtěte na veřejnosti.

Po vánocích jsem si říkala, že budu číst v tyto sváteční dny knihy krásné, pozitivní. Dopadlo to jinak. Přečetla jsem dvě knihy z mé knihovničky, knihy z období 2.světové války.

První knihou byla tato

Kniha je velmi zajímavá. Příběh dvojčat Evy a Miriam, které přežili medicínské experimenty Josefa Mengeleho. Příběh je vyprávěný Evou, z pohledu desetileté dívky. Právě tolik bylo dívkám, když byly v Osvětimi jako Mengeleho dvojčata. Je hrozné, co dívky v Osvětimi prožily. Místo, aby chodily do školy, četly si, hrály si, bojovaly každý den o přežití. Hladové, nemocné, v hrozných podmínkách a přesto to zvládly. Mnoho dětí v Osvětimi takové štěstí nemělo. Knihu jsem přečetla během večera.

Potom jsem pokračovala ve stejném tématu

I tato kniha je velmi zajímavá. Příběh Leona Leysona a jeho rodiny je zajímavý, smutný, šokující, plný bolesti, ztrát, hladu, nemocí, ale také velkého štěstí a naděje. Leonovi bylo 10 let, když začalo jejich peklo. I když to bylo všechno hrozné, do jejich života naštěstí vstoupil muž jménem Oskar Schindler. Během války Leonovi a jeho rodině tento muž hodně pomohl. Tomuto muži se povedlo zachránit 1200 židů před jistou smrtí. Knihu doporučuji.

A poslední knihou tohoto roku je recenzáček

Knihu mám rozečtenou.

Byla jsem v knihovně vrátit přečtenou knihu a jednu knihu jsem si donesla

Už se těším až se do knihy začtu.

Týden před vánoci se nesl ve znamení kupování dárků a jejich balení. A také úklidu a pečení oblíbené ananasové buchtičky. Tento rok jsem si tak všechno nechala až na poslední chvíli, ale zvládla jsem to celkem v pohodě a to je hlavní. A pak už se to neslo ve znamení návštěv. V pátek malé vánoce a předání dárků synovci. Na štědrý den malé vánoce doma a potom u manželových rodičů. V pondělí jsem jela do Brna na vánoce k taťkovi. Bylo to báječné a má neteřinka Elenka byla nadšená ze všech dárečků. Byla jsem dojatá, jsem teta citlivá. U taťky jsem přespala a druhý den odpoledne jela domů. Na vánoce jsem dostala spoustu krásných dárečků a hlavně jsem prožila krasné a pohodové chvíle s mými nejbližšími. A to je báječné.

Na vánoce jsem pamatovala i na pejsky a to malou finanční částkou, kterou jsem poslala psímu hospici Dejte nám šanci, kde se starají o pejska staré a nemocné. Je to báječný pocit.

Mezi dárky byly i knižní dárky a ty jsem si koupila sama. Kupují si knihy celý rok, tak pod stromeček jsem si dala jen dvě. Obě dvě knihy budu číst hodně brzo.



Na dnešní večer mám nachystaná pivečka

PŘEJI POHODOVÉHO SILVESTRA A DO NOVÉHO ROKU 2018 PŘEJI ZDRAVÍČKO, ŠTĚSTÍČKO, LÁSKU, POHODU A SPLNĚNÍ VŠECH SNŮ A PŘÁNÍ A TAKÉ SPOUSTU KRÁSNÝCH KNIH.
PAMATUJTE DNES I NA ZVÍŘÁTKA A S PETARDAMI TO NEPŘEHÁNĚJTE. SPOUSTU Z NICH SE PETARD BOJÍ A VELKÝ HLUK JIM NEDĚLÁ DOBŘE.

Žádné komentáře:

Okomentovat