čtvrtek 1. června 2017

Přečtené knihy - Květen 2017

Ahoj
Máme 1. června, tak se koukneme jaké knihy jsem přečetla během měsíce května. Přečetla jsem 6 knih a to 2 knihy z mé knihovničky a 4 knihy z knihovny. Tedy celkem fajn výsledek.

Tady jsou:
První knihou měsíce května byla kniha mé oblíbené autorky
Okénko do snů

Autorka patří mezi mé oblíbené, ani tento příběh mě nezklamal. Jedná se o velmi zajímavý příběh osudů několika generací žen. Hlavní hrdinka Hana žije v domě s babičkou a maminkou a sní o tom, že její život bude jiný než babičky, i maminky. Hančin život je plný komplikovaných vztahů, lekcí a chyb, které Hanka dělá. V příběhu čtenář prožívá Hančiny chyby, ale také i radosti. Hančin život ovlivní i kamarádky Miriam a Milka a také kamarád z dětství Dušan. Knihu doporučuji především čtenářkám, které  mají rády příběhy žen.

Druhou knihou měsíce byla tato úžasná kniha, do které jsem se zamilovala na první pohled, Obálka knihy je nádherná, s nádherným pejskem.
Můj život v jeho tlapkách - Vyprávění o Tedovi a o tom, jak mě zachránil

 Mám pejska a miluji pejsky, tak pes na obálce knihy pohled.mě vždy přiláká. Po přečtení anotace byla kniha pro mě ještě zajímavější. Knihu jsem přečetla a knihu si zamilovala. Kniha se tak zařadila mezi mé oblíbené knihy. Autorka píše o svém nelehkém boji s vážnou nemocí a o psech jejího života. Více si můžete přečíst v recenzi. Knihu doporučuji a to především čtenářů, kteří mají pejska a chtějí se dozvědět víc o výcviku asistenčních psů.

Obě dvě tyto knihy byly z mé knihovničky.

A teď už knihy z knihovny.

První knihou z knihovny byla tato kniha
V šedých tónech

 Kniha se mi velmi líbila, byla velmi zajímavá, četla se velmi dobře. Knihu jsem dočetla v pátek ráno. Píše se rok 1941 a Lině je 15 let. Lina a její rodina jsou deportováni do pracovních táborů na Sibiři. Prožíváme příběh Liny a její rodiny, její boj o život v hrozných podmínkách, kde byli všude přítomné nemoci, smrt, hlad, zima a strach. Kniha mě hodně zasáhla.

Druhou knihou z knihovny byla tato kniha
Hana

 Kniha mě hodně zasáhla, ještě teď jsem plná dojmů, stále to rozdýchávám. Hana je nemluvná, depresivní žena a toto je její příběh, kde se dozvíme, co všechno se v jejím životě stalo a co zapříčinilo, že de z ní taková žena stala. I když jsem přečetla víc knih z období 2. světové války, znovu mě hrůzy války dostaly, šokovaly. Doporučuji. 

A pak Zlodějka knih
Zlodějka knih

Knihu jsem četla už podruhé a tak jsem si čtení užívala víc, než, když jsem četla knihu poprvé. Napoprvé jsem měla docela problém se do knihy začíst. Tentokrát to bylo mnohem lepší. Knihu doporučuji, je to výborná kniha z období 2. světové války. Kniha mi dělala společnost skoro dva týdny. Knihu jsem měla půjčenou z knihovny, ale uvažují, že si knihu koupím do své knihovničky.

Poslední přečtenou knihou měsíce května byla tato
Dům u ústí řeky

Knihu už mám doma z knihovny delší dobu a upřímně nechápu, proč jsem čtení této knihy tak dlouho odkládala. kniha se mi velmi líbila, četla se velmi dobře. Příběh je velmi zajímavý a je z části ze současnosti, z části z minulosti. Obě dvě dějové linky jsou zajímavé.

Na konci května jsem ještě rozečetla tuto knihu
Slepá mapa

Kniha Hana od této autorky se mi velmi líbila, tak jsem se koukla i po dalších knihách. Zatím se mi kniha líbí, je to zajímavý příběh tří žen Anny, Alžběty a Anežky. Tří ženy, tři generace. S těmito ženami prožíváme radosti i smutky v jejich životech.

Tak to byly mé knihy v měsíci květnu. Jaký byl Váš knižní květen? Pochlubte se. 

1 komentář:

  1. Ach, ja se tak tesim, az po sttatnicich opet sahnu po knize! Ted se tomu radeji vyhybam!

    OdpovědětVymazat