sobota 14. listopadu 2015

Já a knihy od JODI PICOULTOVÉ

Ahoj.
Dnes jsem tu se článkem, který jsem nedávno slibovala.
V poslední době jsem přečetla 3 knihy od Jodi Picoultové a zařadila se tak mezi mé oblíbené autorky a ráda si přečtu její další knihy.

  • Vlk samotář
  • Čas odejít
  • Vypravěčka
Vlk samotář
Kniha se mi líbila a stále i tak dlouho po přečtení, jsem plná dojmů a na knihu myslím. Je to zajímavý příběh o dvou sourozencích Edwardovi a Caře, kteří jsou nuceni rozhodnout o otcově životě. Jejich otec po vážné dopravní nehodě upadne do kómatu a naděje na uzdravení jsou velmi malé. Tak je čeká velmi těžké rozhodnutí. Nechat otce zemřít nebo ho naopak udržovat při životě na přístrojích? Také je potřeba si ujasnit si záležitosti z minulosti, vzájemně si sourozenci odkrývají vzájemná tajemství a tím se řeší i jejich vzájemný vztah a společně dospějí k rozhodnutí...
Knihu také provázejí vzpomínky Luka, jejich otce na život s vlky, krásné vyprávění o vlčích smečkách.
Knihu doporučuji, hlavně milovníkům vlků.

Čas odejít
Kniha se mi moc líbila, i když pocity po přečtení, byly rozporuplné. I když je to už nějakou dobu, co jsem knihu přečetla, pořád nad ní přemýšlím, stále plna dojmů. Časem si knihu přečtu znovu.
Jenna mě byla sympatická, jak šla za vědmou, našla si soukromého detektiva, udělala by cokoli, aby svou mámu Alici našla. V knize je také nádherné, ale i smutné vyprávění o slonech.
Kniha se čte velmi dobře, při čtení už máte pocit, že už tušíte, nebo dokonce víte jak to celé dopadne... a najednou je tu konec knihy... a zjistíte, že je to všechno jinak. Ten konec byl pro mě velkým překvapením, nečekala jsem to. Za sebe knihu doporučuji. Někdo bude z této knihy nadšený, pro někoho bude zklamáním.
Knihu doporučuji

Vypravěčka
Mě se kniha hodně líbila a hned tak na ni nezapomenu. Velmi silný příběh, místy mě až zamrazilo a měla jsem v očích slzy. Z období 2.světové války bylo napsáno mnoho knih, ale i tak číst o všech těch hrůzách bylo silné...Nejvíc se mi líbila část, kde babička Minky vzpomíná na život v polském ghettu, v Osvětimi a na útěku. Všude přítomný hlad, nemoci,špína i smrt, ale i láska - všechno jsem to hodně prožívala. V knize je i část, kde Josef Weber vzpomíná na své mládí a jak se dostal k SS a jeho působení v Osvětimi, teda z jeho pohledu, pohledu příslušník SS.
A konec - překvapení. Tuto knihu by si měl podle mě přečíst každý.
Knihu doporučuji

Když jsem plánovala napsat tento článek, tak jsem si představovala, že napíšu pořadí, jak se mi tyto knihy líbily. A jak to dopadlo? Nakonec pořadí nebude, protože se mí líbily ty knihy všechny, každá něčím jiným, ale každá mě hodně zasáhla a určitě si je přečtu časem znovu.
Velmi silné příběhy, které vás zasáhnou a donutí se zamyslet  nad spoustou věcí.
Pokud máte rádi vlky, doporučuji Vlk samotář.
Pokud máte rádi slony, doporučuji Čas odejít.
Pokud Vás zajímá přečíst si příběh z období 2.světové války, holocaustu doporučuji Vypravěčka.
Četli jste některou z těchto knih? Váš názor? Četli jste některou další knihu od této autorky?
Přeji pohodový sobotní večer a příjemné knižní chvilky.

Žádné komentáře:

Okomentovat