neděle 16. srpna 2015

Moje tvořeníčko - mandala

Dnešní článek bude o mém tvoření a to o mandalkách.


Mandala je slovo ze staroindického jazyka SANSKRTU a znamená kruh.
Do našeho jazyka toto slovo přenesl C.G.JUNG a spojil tak východní filozofii a západní psychologii.
Mandala nemusí být jen kruh. Např. Indické Jantry - kruh ve čtverci.
Vyskytují se ve všech dobách, ve všech kulturách a ve všech zeměpisných šířkách.
Mandaly můžeme pozorovat v chrámech, kostelech, ale také v předmětech denní potřeby (ciferník na hodinách, kolo, lampa), nebo v přírodě (vločka sněhu, květy, kapka rosy) a ve vesmíru (země, slunce, planety, hvězdy).

Působení mandaly - účinky malování a koncentrace na barvu známe z dětství z omalovánek. Mandaly můžou být takovými omalovánkami pro děti i dospělé. Můžou být terapeutickým nástrojem, prostředkem k poznání sebe sama, pomocníkem na cestě do našeho středu - do místa, kde vládne klid, harmonie a láska.

Co nám může poskytnout malování mandaly:

  • zpracování emocí
  • zklidnění
  • získání energie
  • zvýšení sebevědomí
  • sebeléčení
Co nám může poskytnout hotová mandala:

  • získání energie
  • léčení
  •  relaxace
  • zklidnění
  • přilákání andělů a víl
  • harmonizace místnosti
Jak jsem se dostala k mandalám já?
K mandalám jsem se dostala před několika lety náhodou. Na internetu jsem objevila mandaly na vybarvení, tak jsem si některé zkusila vytisknout a vybarvit. Vybarvování mandalek mě začalo bavit, tak jsem se mandalkám začala věnovat víc. V knihkupectví jsem objevila sešity s předlohami mandal na vybarvení. Tak jsem si jeden sešit koupila a postupně mandaly vybarvovala. Bavilo mě to, tak jsem si kupovala další a další sešity.
https://www.bux.cz/knihy/96403-mandaly-zklidneni.html
Později jsem se dostala k malování vlastních mandal. Byla jsem na úžasném kurzu v Brně u Lenky Singerové, kde jsem namalovala svou první mandalu. Kurz se mi moc líbil, vřele doporučuji.
Nyní si někdy mandalu vybarvím, někdy si namaluji vlastní mandalu. Podle nálady.
Vybarvování mandal, i malování vlastních mandal je pro mně velký relax, zklidnění, pohoda...

Doporučuji. Zkuste to také.
Mandaly maluji pastelkami, poslední dobou používám techniku, která se jmenuje ENKAUSTIKA.
O enkaustice se více dozvíte v dalším článku.
Přeji nádhernou pohodovou neděli.

Žádné komentáře:

Okomentovat