pondělí 1. srpna 2016

Životem nekráčím sama - Darina Hamarová

Životem nekráčím sama - Darina Hamarová

Skutečný příběh
Nakladatel: Práh
Rok a měsíc vydání: 2016/04
Pořadí vydání: 1.
Počet stran: 164
Vazba: Paperback

Anotace: Skutečný, působivě ztvárněný příběh o vítězství nad zákeřnou nemocí
V románu Životem nekráčím sama se autorka Darina Hamarová inspirovala skutečným příběhem, vlastním životním osudem, který poznamenala nemoc. Zákeřná nemoc, která nemilosrdně zasahuje do mnohých rodin. Nemoc, která přináší bolest a těžké chvíle nejen trpícímu, ale i jeho nejbližším.
Příběh Danici, hlavní postavy knihy, je plný složitých životních situací. Autorka se, pro ni typickým sugestivním způsobem, noří do pocitů ženy, jejíž osud je už deset let spjatý s bojem o život. Je jen na ní, jak tuto asi nejtěžší životní zkoušku zvládne. Postaví se jí čelem s nebývalou silou a humorem. Nepodléhá sebelítosti a ještě navíc dokáže pomáhat ostatním kolem sebe.
PROHRÁVAT MŮŽETE, ALE PROHRÁT NE! - Tak zní heslo hlavní hrdinky, potažmo autorky tohoto románu.

Danica je Slovenka a žije s přítelem a 4 dětmi. Statečně se vyrovnává s životními lekcemi, které osud přináší jí samotné i ostatním v rodině. Náročnými lekcemi si prochází i její sestra Marta. Marta s manželem Josefem mají dvě dcery Martinu a Patricii. S Josefa se postupně vyklube alkoholik, který Martu bije. Dokáže od manžela odejít a rozvede se s ním. Když se zdá, že už bude líp, objeví se zákeřná nemoc, rakovina.  Danica si jednoho dne najde na levém prsu bulku a za nějakou dubu si bulky všimne i její přítel. Danica jde k doktorovi, následuje spousta vyšetření a diagnóza, rakovina prsu. A tak začne boj se zákeřnou nemocí. Několik operací, chemoterapie, ozařování. Není to jednoduché, ale Danica bojuje s neobvyklou silou a humorem. A hlavně životem nekráčí sama.

Kniha se mi velmi líbila a hodně mně zasáhla. Je to jedna z těch knih, na které nezapomenu. Přečetla jsem knihu během pár hodin, s přestávkami. Četla jsem knihu se slzami v očích, ale také byla tato kniha pro mně motivací. Myslím, že se tato kniha ke mně dostala v pravou chvíli. Knihu doporučuji všem ženám. Já si knihu časem přečtu znovu.

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze a bojím se, že kdybych knihu četla, brečím jak u Než jsem tě poznala :)
    Katy

    OdpovědětVymazat