sobota 23. listopadu 2019

Pařížská švadlena - Natasha Lesterová

Pařížská švadlena - Natasha Lesterová


Láska, válka, móda, odkrývání tajemství. To vše najdete v knize Pařížská švadlena, která by vám rozhodně neměla uniknout.


Název: Pařížská švadlena
Autor: Natasha Lesterová
Nakladatel: Metafora
Počet stran: 459
Rok vydání: 2019

Recenze 
Příběh začíná roku 1940 v Paříži. Estella Bissettová je mladá dívka a žije se svou matkou v Paříži a pracuje v solu s ní v krejčovské dílně. Estella už od dětství byla s matkou v krejčovské dílně, naučila se šít i navrhovat oblečení. Tvořila náčrtky modelů z kolekcí haute couture a ty pak prodávala kopírovací domu, nebo nákupčím amerických obchodních domů. Pařížský i americký trh prahl po kopiích modelů Coco Chanel, Madeleine Vionnetové a dalších. Estella kopírování modelů nedělala ráda, ale byl to dobrý příjem a dobrá zkušenost. Estella snila o vlastním módním salonu, kde se budou šít šaty, které sama navrhne. Jeden známý pověří úkolem, který ovšem není pro Estellu úplně bezpečný. Matka se rozhodne poslat dceru do Ameriky. Estelle se nechce, ale nakonec odjede. S sebou má nějaké peníze, matčinu skříňku na šití a šicí stroj. Hledá si práci, ale není to úplně jednoduché.

Druhá dějová linka nás zavede do současnosti do roku 2015 a prožíváme příběh Fabienne. Fabienne je vnučka Estelly a také se, stejně jako její babička, zajímá o módu, jen trochu jinak. Estella chce, aby se Fabienne ujala její firmy. Fabiannin příběh odkrývá mnohá rodinná tajemství z minulosti.

Kniha se mi hodně líbila, četla se mi velmi dobře. Příběh je krásný, došlo i na slzy. Estella i Fabienne mi byly sympatické, těšila jsem se z každé radosti, co prožily a prožívala i smutné věci v jejich životech. Kniha mi hodně připomněla knihu Salon Eliott. Příběhy jsou sice odlišné, ale určité prvky mají společné. Knihu doporučuji především ženám a doporučuji si nachystat ke čtení i kapesníčky.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Metafora

Moje hodnocení: 100%

1 komentář:

  1. Po téhle knize bych asi nesáhla, protože jsem tou tematikou druhé světové asi už moc přehlcena (myslím z beletrie, po něčem odborném bych asi klidně i sáhla). Nicméně nezní to špatně a jistě si kniha najde další čtenáře! :)

    OdpovědětVymazat